6A uydu uzaya, 6G teknolojisi ceplere!

ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, gazete ve televizyonların Ankara Temsilcileri ve haber müdürleriyle bir ortaya geldi.

Bakan Uraloğlu, evvel 2002-2023 yılları ortasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca gerçekleştirilen yatırımlarla ilgili bilgi verdi, akabinde 2023-2028 yılları ortasında hayata geçirilecek proje ve yatırımlar ile 2053 yılı ulaştırma ve altyapıda ortaya konan maksat ve projeleri açıklayarak, gazetecilerin sorularını cevapladı.

“Hızla gelişen teknolojiler, günümüz toplumunun ekonomik ve toplumsal hayat üslubunu derinden etkilediğini tabir eden Bakan Uraloğlu, “Bunun ulaşım alanındaki en besbelli yansıması ise sürat ve hareketliliğin artması olmuştur. Artan hareketliliğe ayak uydurabilmek için “Sürdürülebilir Ulaşım” siyaseti artık tüm gelişmiş toplumların ortak maksadıdır. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak geleceği bugünden tasarlarken teknolojideki gelişmeleri, global trendleri dikkate alıyor dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz”” diye konuştu.

2024 YILINDA 6A UYDUMUZU UZAYA FIRLATACAĞIZ

Haberleşmede taşınabilir abone sayısını 23 milyondan yaklaşık 91 milyona çıkardıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Geniş band abone sayısı yokken artık yaklaşık 92 milyon civarında abonemiz var. Fiber sınır uzunluğumuz 81 bin kilometreyken artık 526 kilometre civarında. Uydulara baktığımızda, yaklaşık 12 tane uyduyu uzaya göndermişiz. Artık son olarak da 2024 yılının çabucak başında 6A uydumuzu inşallah uzaya fırlatmış olacağız.” dedi.

6G’’YE YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZA BAŞLADIK

Uraloğlu, haberleşmede 2028’e kadar yaklaşık 10 milyar dolarlık bir yatırım yapmayı planladıklarına dikkati çekti.

Geniş bant abone sayısını 112 milyona, taşınabilir abone sayımızı da 102 milyona ulaştırmayı hedeflediklerini belirten Bakan Uraloğlu, “TÜRKSAT 6A’yı önümüzdeki sene inşallah uzaya fırlatacağız. Haberleşme de internet hizmetini 100 megabit saniyeye ulaştırarak her konuta ulaşmayı hedefliyoruz. 5G teknolojisinde 2028’e kadar nüfusumuzun yüzde 100’üne erişim sağlamayı planlıyoruz. 6G teknolojisine yönelik çalışmalarımıza başladık. Fiber geniş bant abone yoğunluğunu uzun vadede tüm Türkiye’yi kapsayacak hale getirmeyi planladık. Taşınabilir geniş bant abone yoğunluğunu 57,2 milyar dolar haberleşme yatırımlarıyla yüzde 100’e ulaştırmayı hedefliyoruz. Siber güvenlik konusunda sertifikasyonla ait altyapı çalışmalarını oluşturuyoruz. Önümüzdeki sene artık bütün akıllı aygıtların sertifikasyon ve kontrolünü Bilgi Teknolojileri Kurumu olarak biz yapmaya başlayacağız” diye konuştu.

Türkiye’nin 4 saatlik uçuş müddetiyle, yaklaşık 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 43 trilyon 200 milyar dolar Gayri Safi Ulusal Hasıla’ya sahip ve 11 trilyon dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin merkezi pozisyonda olduğunu söz eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Üç kıtayı birbirine bağlayan jeopolitik pozisyonuyla da Avrupa, Asya ve Afrika ülkelerinin ekonomik ve toplumsal gelişimleri için çok kıymetli bir noktada bulunuyor. Bu gerçeklerden hareketle son yıllarda ülke içinde çok modlu ulaşım temasları sağlamanın yanı sıra, milletlerarası koridorlar oluşturarak, kıtalar ortasında kesintisiz ve kaliteli ulaşım altyapıları tesis ediyoruz”” dedi.

Nüfusun yaklaşık yüzde 50’’sinin kentsel alanlarda yaşadığına ve 2050 yılında bu oranın yüzde 70’’e varacağının öngörüldüğünü tabir eden Uraloğlu, “Buna binaen de dünya iktisadının yüzde 90’dan fazlasının kentsel alanlarda üretileceği düşünülüyor”” diye konuştu.

26,5 MİLYON ARAÇ SAYISI 55 MİLYONA ÇIKACAK

“2020-2050 yılları ortasında ulaşıma yönelik talebin, yolcu sayısı-km cinsinden iki katına çıkacağı öne süren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şu anda yaklaşık 26, 5 milyon olan araç sayısının 2050’’li yıllarda 55 milyon civarında olacağını ve bu gerçekler ışığında çalışmaları hayata geçireceklerini söyledi.

“Yüksek süratli trenlerimizle 77 milyon üstünde yolcu seyahat ettiğini açıklayan Bakan Uraloğlu, açıldığı günden bu yana MARMARAY ile yaklaşık 1 milyar insanı taşıdıklarını, havayollarında 2003’ yılında 34 milyon olan yolcu sayısının artık 200 milyonun üstünde seyrettiğini ve bu yılın birinci yarısında Avrupa’daki en uygun kargo trafiğine sahip birinci 10 havalimanı ortasında İstanbul Havalimanı’nın birinci sırada yer aldığını kaydetti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2003-2023 yılları arısında yapılanları anlattı.

Yaptığı sunumla çalışmalara ve icraatlara değinen Bakan Uraloğlu, süratle gelişen teknolojilerin toplumu etkilediğine işaret ederek, bunun ulaşım alanında sürat ve hareketliliği artırdığını söyledi. Uraloğlu, Bakanlık olarak geleceği tasarlarken teknolojideki gelişmeleri dikkate aldıklarını belirterek, son yıllarda birçok dev projeyi hayat geçirdiklerini anlattı.

Son 21 yılda ülkenin ulaşım ve bağlantı altyapısına 194 milyar dolar harcama yapıldığına dikkati çeken Uraloğlu, demir yollarına tartı vereceklerinin altını çizdi.

DEMİR YOLLARINA TARTI VERECEĞİZ

2022’de 2 bin 505 olan sinyalli sınır uzunluğu 8 bin 046 kilometreye çıkardıklarını ve şu andaki demiryolu uzunluğunun yaklaşık 13 bin 900 kilometre olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Bu vesileyle tabir edeyim. 2 bin 122 kilometre olan elektrikli çizgi uzunluğunu 7 bin 142 kilometreye yükselttik. 181 kilometre olan demiryolu tünel uzunluğunu 373 kilometreye yükselttik. Yüksek süratli tren ile taşınan toplam yolcu sayısı 76,2 milyona ulaştı” diye konuştu.

ANKARA-İSTANBUL ORTASINI 80 DAKİKAYA DÜŞÜRECEĞİZ

Bursa Süratli Tren Sınırı’nı 2026’da bitireceklerini belirten Uraloğlu, “Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep çizgimizi 2027’de bitireceğiz. Biz Kapıkule’den girdiğimizde artık Gaziantep’ten süratli trenle çıkmış olacağız. Ankara’nın İzmir’e kontağını sağlayacak yüksek süratli treni 2028’de bitirmeyi hedefliyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden de geçecek olan ve Uzakdoğu’yu Londra’ya ikinci kere bağlayacak olan demir yolu sınırımızı yeniden planlıyoruz. Karadeniz’e ulaşacak demir yolu çizgimizin birinci etapta Kırıkkale ile Çorum ortasının 2028’e kadar bitirilmesini planlıyoruz. Ankara-İstanbul ortasında üstün süratli tren projemizi bitirdik. Bunun fizibilitelerini yapıyoruz. Ankara ile İstanbul ortasını iki durakla yaklaşık 80 dakikada kat etmiş olacağız. Bunu da 2028 için tezli olabilir lakin bunu da inşallah ihalesini yapıp bunun da üretim çalışmalarına başlayacağız.” diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, karayollarında 2053’e yaklaşık kadar 31 milyar dolarlık bir yatırım düşündüklerini aktararak, 2053’te de 38 bin kilometrelik bir bölünmüş yol maksatları olduğunu vurguladı.

Karayollarında son 21 yılda 1714 kilometre olan otoyol ağını, 3 bin 633 kilometreye çıkardıklarının altını çizen Uraloğlu, 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yolu 29 bin kilometrenin üzerine çıkardıklarını vurguladı.

Havayolunda İstanbul Havalimanı başta olmak üzere ülkedeki uçuşlarda kıymetli bir üst pozisyonu sağlandığına dikkati çeken Bakan Uraloğlu, “26 olan faal havaalanı sayımızı 57’ye yükselttik. Tekrar toplam yolcu sayısını 34 milyondan yaklaşık 203 milyona çıkardık. 81 ülkeye 2003 yılında uçuş yapabilirken, artık 173 ülkeye uçuş yapabiliyoruz. 2002’de 150 olan uçak sayımızı 644’e yükselttik” diye konuştu.